13.-20.6.2018

Taiteellinen johtaja Jorma Uotinen

Poikien tanssileirit 10-16v

Kurssikauppa
Täynnä olevat kurssit eivät näy kurssikaupassa. Mikäli haluat jonoon kurssille, ota yhteyttä kurssimyyntiin: sales@kuopiodancefestival.fi, puh. 050-322 5220

_____________________

Jos olet maksanut kurssisi 4.5.2018 mennessä, saat festaripassin. Passilla voit ostaa edullisesti lippuja saman päivän esityksiin, mikäli tilaa on  (liput myynnissä Kaupunginteatterin lippukassalla klo 12 alkaen, koskee yli 15 € maksavia lippuja). Voit noutaa festaripassin Festival Shop & Infosta
Kaupunginteatterilta 13.–19.6. klo 10–18.

Poikien tanssileiri 10-12v

Aika: 13.-19.6.2018
Paikka: Kuopion klassillinen lukio
Opettajat: Ilkka Lampi (tanssi-ilmaisu ja -improvisaatio), Oskari Turpeinen (nykytanssi) & Isto Turpeinen (esitystyöpajat)
Hinta: 380,00 €

Tanssileirillä opit uutta ja koet elämyksiä!
Leirimaksuun sisältyy tanssitunnit 4*60-90min/päivä, luokkahuonemajoitus ja ruokailut sekä pääsylippu Gaalaan 15.6. klo 18.00.

Tulostettava leiriohjelma sekä leirisäännöt
______________________________________

Tanssipedagogi, valmentaja ja NLP-practicioner Ilkka Lampi on valmistunut baletinopettajaksi Vaganova-instituutista. Hän on toiminut Suomen Kansallisoopperan balettikoulun opettajana ja johtajana sekä tanssinut Suomen Kansallisoopperan baletissa. Ilkka on ollut 20 vuotta poikien tanssileirin vastaava opettaja Kuopio Tanssii ja Soi -viikolla. Hän on tehnyt lukuisia koreografioita baletista, steppiin ja tanssiteatteriin. Ilkka on antanut leikkikoulutusta tanssinopettajille, valmentajille, terapeuteille, teatterin ja terveydenhuollon ammattilaisille. Ilkka sai Lastenkulttuurin valtionpalkinnon vuonna 2002.

Tanssitaiteen tohtori Isto Turpeinen (1960) on tutkija ja pedagogi. Hän toimii vierailevana tutkijana Esittävien taiteiden tutkimuskeskuksessa (TUTKE) sekä ArtsEqual -tutkimushankkeessa Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa. Hän työskentelee FT Marja-Liisa Trux’in tutkijaparina tutkimushankkeessa ”Organisaatiotutkimus taideorganisaatiosta: Mistä on tanssin hyvä tehty? Toimintatutkimus tanssikulttuurien muutosta yhteiseen taloon”. Hanketta rahoittaa Jane ja Aatos Erkon säätiö sekä Suomen kulttuurirahasto. Hän on Taideosuuskunta Apinatarhan ja Vapaan Tanssikoulun (TPO) perustajajäsen. Hän on toiminut vuosia Suomen Taidekasvatuksen Tutkimusseuran johtokunnan jäsenenä. Hänen erikoisalaansa on tanssin raakalauta-työtapa, jota hän on kehittänyt työskennellessään poikien ja miesten kanssa. Hän sain vuonna 2002 Lastenkulttuurin valtionpalkinnon.

Ammattitanssijana työskentelevä Oskari Turpeinen on pääasiallisesti freelance tanssija, mutta tanssin ohessa opettaa myös nykytanssia ja akrobatiaa. Turpeinen on työskennellyt tanssijana muun muassa Kinetic Orchestrassa, Auraco Dance companyssa, Tanssiteatteri Hurjaruuthissa ja ollut kiinnityksellä Ruotsissa Regionteatern Västissä. Fyysinen liikekieli ja dynamiikan vaihtelut ovat osa tanssijan identiteettiä jotka ovat tärkeässä roolissa myös opetuksen perusteissa. Työskentely Kinetic Orchestrassa on kehittänyt vaativaa parityöskentelyä, joka muuntuu opetuksissa ja harjoitteissa oikean painopisteen hakemiseksi.  Akrobatia ja lattiatekniikka ovat osa opetusten kaarta, jossa lähdetään perusteista ja kokemuksen myötä haetaan lisää haastetta. Käsiä lattiaan ja pää alaspäin. Tällä kaavalla eri kulmat ja suunnat tulevat tutuksi. Lisäksi pelaaminen yhdessä ja onnistumisen tunteet tunnilla ovat opetuksen periaatteiden kulmakivi.

Poikien tanssileiri 13-16v

Aika: 13.-19.6.2018
Paikka: Kuopion klassillinen lukio
Opettajat: Ilkka Lampi (tanssi-ilmaisu ja -improvisaatio), Oskari Turpeinen (nykytanssi) & Isto Turpeinen (esitystyöpajat)
Hinta: 380,00 €

Tanssileirillä opit uutta ja koet elämyksiä!
Leirimaksuun sisältyy tanssitunnit 4*60-90min/päivä, luokkahuonemajoitus ja ruokailut sekä pääsylippu Gaalaan 15.6. klo 18.00.

Tulostettava leiriohjelma sekä leirisäännöt
______________________________________

Tanssipedagogi, valmentaja ja NLP-practicioner Ilkka Lampi on valmistunut baletinopettajaksi Vaganova-instituutista. Hän on toiminut Suomen Kansallisoopperan balettikoulun opettajana ja johtajana sekä tanssinut Suomen Kansallisoopperan baletissa. Ilkka on ollut 20 vuotta poikien tanssileirin vastaava opettaja Kuopio Tanssii ja Soi -viikolla. Hän on tehnyt lukuisia koreografioita baletista, steppiin ja tanssiteatteriin. Ilkka on antanut leikkikoulutusta tanssinopettajille, valmentajille, terapeuteille, teatterin ja terveydenhuollon ammattilaisille. Ilkka sai Lastenkulttuurin valtionpalkinnon vuonna 2002.

Tanssitaiteen tohtori Isto Turpeinen (1960) on tutkija ja pedagogi. Hän toimii vierailevana tutkijana Esittävien taiteiden tutkimuskeskuksessa (TUTKE) sekä ArtsEqual -tutkimushankkeessa Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa. Hän työskentelee FT Marja-Liisa Trux’in tutkijaparina tutkimushankkeessa ”Organisaatiotutkimus taideorganisaatiosta: Mistä on tanssin hyvä tehty? Toimintatutkimus tanssikulttuurien muutosta yhteiseen taloon”. Hanketta rahoittaa Jane ja Aatos Erkon säätiö sekä Suomen kulttuurirahasto. Hän on Taideosuuskunta Apinatarhan ja Vapaan Tanssikoulun (TPO) perustajajäsen. Hän on toiminut vuosia Suomen Taidekasvatuksen Tutkimusseuran johtokunnan jäsenenä. Hänen erikoisalaansa on tanssin raakalauta-työtapa, jota hän on kehittänyt työskennellessään poikien ja miesten kanssa. Hän sain vuonna 2002 Lastenkulttuurin valtionpalkinnon.

Ammattitanssijana työskentelevä Oskari Turpeinen on pääasiallisesti freelance tanssija, mutta tanssin ohessa opettaa myös nykytanssia ja akrobatiaa. Turpeinen on työskennellyt tanssijana muun muassa Kinetic Orchestrassa, Auraco Dance companyssa, Tanssiteatteri Hurjaruuthissa ja ollut kiinnityksellä Ruotsissa Regionteatern Västissä. Fyysinen liikekieli ja dynamiikan vaihtelut ovat osa tanssijan identiteettiä jotka ovat tärkeässä roolissa myös opetuksen perusteissa. Työskentely Kinetic Orchestrassa on kehittänyt vaativaa parityöskentelyä, joka muuntuu opetuksissa ja harjoitteissa oikean painopisteen hakemiseksi.  Akrobatia ja lattiatekniikka ovat osa opetusten kaarta, jossa lähdetään perusteista ja kokemuksen myötä haetaan lisää haastetta. Käsiä lattiaan ja pää alaspäin. Tällä kaavalla eri kulmat ja suunnat tulevat tutuksi. Lisäksi pelaaminen yhdessä ja onnistumisen tunteet tunnilla ovat opetuksen periaatteiden kulmakivi.